Reklamační řád

Reklamační řád

Platný od 09/2024

I. Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád popisuje postup při uplatňování práv z odpovědnosti za vady zboží (reklamace) zakoupeného u prodávajícího.

Kupujícím může být spotřebitel nebo podnikatel. Kupující je povinen se seznámit s tímto reklamačním řádem a obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.

Reklamaci je možno uplatnit pouze do doby minimální trvanlivosti u doplňků stravy a kosmetických produktů, která je uvedena na obalu výrobku, nebo dle specifikací uvedených pro zdravotnické prostředky. Kupující je povinen zboží reklamovat bez zbytečného odkladu po zjištění vady.

II. Délka záruky a podmínky reklamace

  1. Doplňky stravy
    Záruční doba u doplňků stravy je omezena datem minimální trvanlivosti uvedeným na obalu výrobku. Reklamaci lze uplatnit pouze v případě, že je produkt vrácen v neporušeném obalu a pokud je reklamace podána před uplynutím doby minimální trvanlivosti.

  2. Kosmetické produkty
    Záruka na kosmetické produkty je omezena datem minimální trvanlivosti nebo symbolem otevřeného kelímku (PAO). Reklamaci lze uplatnit pouze v případě, že produkt nebyl otevřen a byl skladován v souladu s pokyny výrobce.

  3. Zdravotnické prostředky
    Zdravotnické prostředky mají záruku dle typu produktu. U jednorázových výrobků je reklamace možná pouze před jejich použitím, zatímco u opakovaně použitelných produktů platí záruka dle specifikací uvedených v návodu k použití.

  4. Spotřební zboží (pokud platí)
    Při prodeji spotřebního zboží (mimo doplňků stravy a kosmetických produktů) je standardní záruční doba pro spotřebitele 24 měsíců, pokud není stanoveno jinak.

  5. Odpovědnost za vady
    Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit před uplynutím záruční doby nebo doby minimální trvanlivosti. Po uplynutí těchto lhůt nelze reklamaci uplatnit.

III. Záruční podmínky

  1. Kupující, který je podnikatelem, je povinen při převzetí zboží zkontrolovat počet balíků, neporušenost obalů a jejich stav. V případě, že balík nebo jeho obal vykazuje poškození, je kupující povinen toto poškození nahlásit dopravci a sepsat škodní protokol.

  2. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno oznámit e-mailem na adresu: info@quinton.cz. Kupující je povinen spolu s dopravcem sepsat škodní protokol a tento zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu bez zbytečného odkladu.

  3. Reklamované zboží je možné zaslat přepravní službou na adresu prodávajícího. Zboží musí být důkladně zabezpečeno. Balík musí být označen „REKLAMACE“ a obsahovat: reklamované zboží, kopii dokladu o koupi, popis vady a kontaktní údaje kupujícího.

IV. Vyřízení reklamace

  1. Prodávající rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od přijetí reklamace, pokud se s kupujícím nedohodnou jinak.

  2. Reklamace doplňků stravy a kosmetických produktů je možná pouze v případě, že jsou produkty vráceny v neporušeném obalu a pokud je reklamace podána před uplynutím doby minimální trvanlivosti.

  3. V případě uznání reklamace má kupující nárok na:

    • výměnu zboží za nový kus,
    • opravu zboží (pokud je to relevantní),
    • přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
    • odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.
  4. Pokud dojde k výměně zboží za nový kus, začne běžet nová záruční doba ode dne převzetí nového zboží.

  5. V případě, že reklamace nebude uznána, bude kupující o této skutečnosti informován písemně a zboží mu bude vráceno na jeho náklady.

V. Záruka a odpovědnost za vady

  1. Záruka na doplňky stravy a kosmetické produkty je omezena na dobu minimální trvanlivosti uvedenou na obalu výrobku. Prodávající nenese odpovědnost za vady způsobené nesprávným skladováním nebo užíváním výrobku.

  2. Záruční doba pro zdravotnické prostředky je uvedena v návodu k použití. U jednorázových zdravotnických prostředků je reklamace možná pouze před prvním použitím.