Reklamační řád
Mrzí nás, pokud dodané zboží nebylo v pořádku. Zákazníkova spokojenost je pro nás to hlavní. Uděláme tedy vše proto, abychom s Vámi reklamaci vyřídili co nejrychleji!
Jak reklamovat?
Veškeré informace o reklamačním procesu a jeho podmínkách najdete v tomto Reklamačním řádu. |
REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO SPOTŘEBITELE
obchodní společnosti Quinton Czech Republic s.r.o., IČO: 02952831, se sídlem Šlikova 407/36, Břevnov, 169 00 Praha 6, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka C 225665, za kterou jedná Filip Ivanov, jednatel, pro prodej zboží a digitálního obsahu v e-shopu www.quinton.cz.
Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”). Tento reklamační řád je platný od platný od 1. 11. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Práva, která pro zákazníka vyplývají ze zákona, nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
Kontakt pro dotazy:
Telefonicky: +420 773 222 996
E-mailem: info@quinton.cz
Kam doručit zboží při reklamaci?
Zboží k nám můžete doručit na adresu: Quinton Czech Republic s.r.o., se sídlem Šlikova 407/36, Břevnov, 169 00 Praha 6.
- PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
- Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží je při převzetí bez vad, má sjednané vlastnosti, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá svou kvalitou naší dohodě, vzorku nebo předloze. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
- Před převzetím zboží od přepravce prosím, zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo přepravci, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Místo poškozené zásilky Vám bude zaslána zásilka nová.
- Zboží po převzetí zkontrolujte a přesvědčte se o jeho vlastnostech (zejména zda jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co obsahovat má).
- Je zboží poškozeno v balíčku? Ozvěte se prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@quinton.cz, a nebo se s námi spojte telefonicky, Vaši reklamaci s Vámi zpravidla do 3 dnů vyřídíme.
- Obdrželi jste něco jiného, než jste si objednali? Ozvěte se nám prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@quinton.cz.
- ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ PO PŘEVZETÍ
- Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat je) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. Máte na to lhůtu 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, ovšem nikoliv zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
- Po marném uplynutí lhůty 24 měsíců vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
- Jak mohu zboží reklamovat? Za účelem vytknutí vad zboží můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@quinton.cz. Reklamovat zboží můžete zasláním na adresu našeho skladu. Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám.
- My Vám potvrdíme přijetí reklamace na Váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží.
- Kladná reklamace. Bude-li však Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
- Jak by mělo vypadat reklamované zboží? Zboží prosím vraťte čisté, vysušené, zbavené nečistot (reklamované zboží musí splňovat zásady obecné hygieny), kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady). Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
- Potvrzení o přijetí. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
- V JAKÝCH PŘÍPADECH MÁME ODPOVĚDNOST ZA VADU POSKYTNUTÉHO DIGITÁLNÍHO OBSAHU A V JAKÝCH PŘÍPADECH NAOPAK NEMÁME ODPOVĚDNOST ZA VADU POSKYTNUTÉHO DIGITÁLNÍHO OBSAHU
- Zpřístupnění digitálního obsahu. Odpovídáme Vám, že za účelem řádného poskytnutí digitálního obsahu Vám tento odkaz ke stažení zpřístupníme v jeho uživatelském účtu.
- Doba zpřístupnění digitálního obsahu. Odpovídáme Vám, že Vám bude umožněno stažení zakoupeného digitálního obsahu po dobu 24 měsíců od zakoupení digitálního obsahu, ale počet stažení zakoupeného digitálního obsahu je limitován počtem šesti (6) stažení, pokud nebude ujednáno jinak.
- Ztráta odkazu. Pokud ztratíte odkaz ke stažení digitálního obsahu, pak pro Vás prostřednictvím našeho dodavatele získáme odkaz nový. Musí být ale splněna podmínka podle předchozího bodu 3.2 tohoto reklamačního řádu (limitace počtem stažení a časem).
- VAŠE PRÁVA A POVINNOSTI SOUVISEJÍCÍ S DODÁNÍM DIGITÁLNÍHO OBSAHU
- Kdy zpřístupníme digitální obsah. Jste povinni zkontrolovat, zda Vám byl odkaz ke stažení digitálního obsahu zpřístupněn v uživatelském účtu. Odkaz v uživatelském účtu zobrazíme nejpozději do 2 pracovních dnů.
- Pokud nebude digitální obsah zpřístupněn do 2 pracovních dnů, jak mám postupovat? Nebudete-li mít tento odkaz ke stažení digitálního obsahu v uživatelském účtu, případně nebude-li tento odkaz funkční, prosím kontaktujte nás na e-mailu info@quinton.cz, my vše prověříme. Poskytnutí unikátního odkazu probíhá z naší strany automatizovaným procesem, avšak z technických důvodů může dojít k jeho neodeslání.
- Podporovaný formát a nezbytný předpoklad pro řádné zobrazení digitálního obsahu. Zakoupený digitální obsah můžete stahovat ve formátu ePub nebo PDF, oba formáty lze prohlížet také v systému Adobe Digital Editions a na zařízení eReader. Při použití Adobe Digital Editions je možné jednotlivý zakoupený digitální obsah zkopírovat mezi až šesti podporovanými mobilními zařízeními za předpokladu, že všechna zařízení používají stejné Adobe ID. Zakoupený digitální obsah nebude automaticky fungovat na zařízeních iPad, iPhone a iPod. K jeho užití na těchto zařízeních bude potřeba instalovat potřebný software doporučený výrobcem těchto zařízení.
- Internetové připojení. Jste povinni zajistit si k řádnému zpřístupnění digitálního obsahu dostatečné internetové připojení, hardwarové a softwarové vybavení ke spuštění digitálního obsahu. My neneseme odpovědnost za vady související s Vaším nedostatečným internetovým připojením, nedostatečným hardwarovým a softwarovým vybavením nutným pro zpřístupnění digitálního obsahu.
- POKUD JSTE OBDRŽELI ŠPATNĚ ZASLANÉ ZBOŽÍ
- Dostali jste něco jiného, než jste si objednali? Ozvěte se nám prostřednictvím reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@quinton.cz. Za vzniklé nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces reklamace byl pro Vás co nejpohodlnější. Budeme Vás kontaktovat a domluvíme se na dalších krocích.
- ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 14 DNŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
- Zjistím vadu zboží v době 14 dnů od jeho převzetí? Pokud zjistíte vadu dodaného zboží ve lhůtě 14 dnů od jeho převzetí, kontaktujte nás nás nejlépe e-mailem: info@quinton.cz a/nebo prostřednictvím reklamačního formuláře.
- Reklamace není totéž, co právo na odstoupení. Ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží Vám garantujeme právo odstoupit od kupní smlouvy nebo zboží vyměnit za jiné. Zboží je ale v takovém případě nutno vrátit zpět nepoškozené, případně v zapečetěném či hygienickém obalu. Jinak zodpovídáte za snížení hodnoty zboží a/nebo hrozí, že Vám právo na odstoupení nevznikne. Pokud jste již zboží rozbalili a při jednom z prvních použití zjistili vadu, doporučujeme jako nejvhodnější postup zboží reklamovat.
- ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 24 MĚSÍCŮ OD JEJÍHO PŘEVZETÍ
- Kdy reklamovat vadné zboží? Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat jej) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila, nejpozději do uplynutí 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, avšak nikoli zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojeném ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedená doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
- Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců? Po marném uplynutí této lhůty vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba zacházet podle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se poškodí. I když ještě v těchto případech neuplynula doba 24 měsíců, nemůžeme Vaši reklamaci uznat v případě zboží, které bylo upraveno na Vaše přání au vady, která vznikla v důsledku vnější události.
- Jak na vytknutí vad zboží. Za účelem vytčení vad zboží můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@quinton.cz. Reklamovat zboží můžete zasláním na adresu Quinton Czech Republic s.r.o., Šlikova 407/36, Břevnov, 169 00 Praha 6.
- My Vám potvrdíme přijetí reklamace na Váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží.
- Kdo nese náklady na přepravu reklamovaného zboží? Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se domluvíte na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany převzato a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
- Kladná reklamace. Pokud však bude Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
- Jak by mělo vypadat zboží, které je předmětem reklamace? Zboží prosím vraťte čisté, (reklamované zboží musí splňovat zásady všeobecné hygieny), kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady). Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany převzato a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
- Potvrzení o přijetí. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejího obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
- ZJIŠTĚNÍ VADY DIGITÁLNÍHO OBSAHU
- Jak postupovat, když zjistím vadu. Právo z vady poskytnutí digitálního obsahu (právo reklamovat jej) jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila.
- Reklamační formulář. Za účelem uplatnění práv z vad zboží můžete využít náš reklamační formulář.
- Potvrzení. Po vyplnění a odeslání formuláře na uplatnění práva z vad od nás obdržíte na Váš e-mail potvrzení o jeho přijetí. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace.
- V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA
- Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme Vám za vady:
- které mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny;
- vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
- vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
- vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
- JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE.
- Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat:
- opravu věci;
- dodání nové věci; nebo
- dodání chybějící části.
Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
- Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
- Kdy bude možné žádat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy? V některých situacích bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny odstoupit od kupní smlouvy. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny:
- věc neopravíme nebo nevyměníme;
- věc neopravíme nebo nevyměníme v souladu se zákonem;
- odmítneme odstranit vadu;
- vada zboží se projeví opakovaně i přes opravu či výměnu věci;
- vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
- prohlásíme nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené lhůtě nebo aniž bychom kupujícímu způsobili vážné potíže.
- Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
- Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak).
- JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA
- Kdy bude uzavřen reklamační proces? Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Reklamace se snažíme vyřešit bez zbytečného odkladu Snažíme se vyřídit reklamace ve lhůtě 3 dnů, je to naše priorita.
- Posouzení vady. Po doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno posouzení vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi.
- Pokud je zboží vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od vytknutí vady. Pokud není zboží shledáno za vadné, budete o zamítnutí reklamace informováni.
- UKONČENÍ REKLAMACE
- Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 10 Kč. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.
- Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
- Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
- Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.