Reklamační řád
Reklamační řád
Platný od 09/2024
I. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád popisuje postup při uplatňování práv z odpovědnosti za vady zboží (reklamace) zakoupeného u prodávajícího.
Kupujícím může být spotřebitel nebo podnikatel. Kupující je povinen se seznámit s tímto reklamačním řádem a obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.
Reklamaci je možno uplatnit pouze do doby minimální trvanlivosti u doplňků stravy a kosmetických produktů, která je uvedena na obalu výrobku, nebo dle specifikací uvedených pro zdravotnické prostředky. Kupující je povinen zboží reklamovat bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
II. Délka záruky a podmínky reklamace
-
Doplňky stravy
Záruční doba u doplňků stravy je omezena datem minimální trvanlivosti uvedeným na obalu výrobku. Reklamaci lze uplatnit pouze v případě, že je produkt vrácen v neporušeném obalu a pokud je reklamace podána před uplynutím doby minimální trvanlivosti. -
Kosmetické produkty
Záruka na kosmetické produkty je omezena datem minimální trvanlivosti nebo symbolem otevřeného kelímku (PAO). Reklamaci lze uplatnit pouze v případě, že produkt nebyl otevřen a byl skladován v souladu s pokyny výrobce. -
Zdravotnické prostředky
Zdravotnické prostředky mají záruku dle typu produktu. U jednorázových výrobků je reklamace možná pouze před jejich použitím, zatímco u opakovaně použitelných produktů platí záruka dle specifikací uvedených v návodu k použití. -
Spotřební zboží (pokud platí)
Při prodeji spotřebního zboží (mimo doplňků stravy a kosmetických produktů) je standardní záruční doba pro spotřebitele 24 měsíců, pokud není stanoveno jinak. -
Odpovědnost za vady
Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit před uplynutím záruční doby nebo doby minimální trvanlivosti. Po uplynutí těchto lhůt nelze reklamaci uplatnit.
III. Záruční podmínky
-
Kupující, který je podnikatelem, je povinen při převzetí zboží zkontrolovat počet balíků, neporušenost obalů a jejich stav. V případě, že balík nebo jeho obal vykazuje poškození, je kupující povinen toto poškození nahlásit dopravci a sepsat škodní protokol.
-
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno oznámit e-mailem na adresu: info@quinton.cz. Kupující je povinen spolu s dopravcem sepsat škodní protokol a tento zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu bez zbytečného odkladu.
-
Reklamované zboží je možné zaslat přepravní službou na adresu prodávajícího. Zboží musí být důkladně zabezpečeno. Balík musí být označen „REKLAMACE“ a obsahovat: reklamované zboží, kopii dokladu o koupi, popis vady a kontaktní údaje kupujícího.
IV. Vyřízení reklamace
-
Prodávající rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od přijetí reklamace, pokud se s kupujícím nedohodnou jinak.
-
Reklamace doplňků stravy a kosmetických produktů je možná pouze v případě, že jsou produkty vráceny v neporušeném obalu a pokud je reklamace podána před uplynutím doby minimální trvanlivosti.
-
V případě uznání reklamace má kupující nárok na:
- výměnu zboží za nový kus,
- opravu zboží (pokud je to relevantní),
- přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.
-
Pokud dojde k výměně zboží za nový kus, začne běžet nová záruční doba ode dne převzetí nového zboží.
-
V případě, že reklamace nebude uznána, bude kupující o této skutečnosti informován písemně a zboží mu bude vráceno na jeho náklady.
V. Záruka a odpovědnost za vady
-
Záruka na doplňky stravy a kosmetické produkty je omezena na dobu minimální trvanlivosti uvedenou na obalu výrobku. Prodávající nenese odpovědnost za vady způsobené nesprávným skladováním nebo užíváním výrobku.
-
Záruční doba pro zdravotnické prostředky je uvedena v návodu k použití. U jednorázových zdravotnických prostředků je reklamace možná pouze před prvním použitím.